Forum sojuszu Troja i jego akademii

Forum sojuszu Troja

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2008-07-09 12:42:54

Widmo

Akademia

Punktów :   

Poradnik kolonizatora

PORADNIK KOLONIZATORA


Każdy z nas ma swoją strategię gry ale nie należy popełniać kardynalnych błędów bo później drogo się za nie płaci. Pragnę podzielić się z Wami pewnymi spostrzeżeniami z gry. Na końcu zamieszczam schemat wielkości planet w zależności od pozycji.

Generalnie graczy możemy podzielić na dwie główne grupy: EKO(LOGÓW) i ZŁOMIARZY.

Ci pierwsi to gracze pasywni (LOGują się i rozwijają EKOnomię), rozwijający swoje wydobycie i utrzymujący się niemal wyłącznie z produkcji surowców na swoich planetach. Kolonizują planety w niewielkiej odległości od siebie, gdyż ułatwia im to transport surowców. Nie posiadają praktycznie floty bojowej, zresztą nie jest im potrzebna bo najczęściej nie potrafią z niej korzystać. Eko(lodzy) pozbawiają się tego co w tej grze najprzyjemniejsze. Dawki adrenaliny i stresu podczas dużego ataku na przeciwnika ale ich gra jest skuteczna jeśli chodzi o statystyki.

Druga grupa to złomiarze. To gracze aktywni. Oni utrzymują się głównie dzięki pracy innych. Napadają na kolonie innych graczy, złomują ich floty i zbierają powstałe PZ. Adrenalina to ich chleb powszedni. Mają rozmieszczone planety w różnych galaktykach w taki sposób aby falanga z księżyców obejmowała jak największy obszar i nie zazębiała się zbytnio.

Idealnym graczem jest złomiarz posiadający potężną flotę bojową i równie potężne eko. Kiedy nie może poświęcić dużo czasu na grę, żyje z produkcji, kiedy ma czas to farmi i złomuje przeciwników. Jego konto cały czas potężnieje. Od naszej indywidualnej strategii gry zależy to czy zdołamy pogodzić te dwie zdawałoby się różne sprawy – eko i flota.

1. BARDZO WAŻNE jest rozmieszczenie planet w różnych galaktykach i zadbanie o to aby ich rozmiar wynosił minimum 170 pól.

Rozmieszczenie planet w różnych galaktykach gwarantuje, że będziemy mieli dużo potencjalnych farm w różnych okolicach i w miarę rozwoju swojego konta (tworzenie księżyców przy każdej planecie) dostęp do tych farm stanie się bardzo szybki dzięki zastosowaniu teleportera.

Wielkość minimalna planety to sprawa, w której każdy ma inne zdanie. Jest oczywiste, że najlepiej jest mieć planetę mającą 300 lub więcej pól tylko… po co? Nikt nie jest w stanie takiej planety zabudować. Na planecie mającej 170 pól, spokojnie można (w miarę swojego rozwoju) wybudować terraformer na 5 poziom i mieć planetę o liczbie pól 195. To już naprawdę jest planeta trudna do zabudowania w sensowny sposób. Planety mniejsze niż 170 pól należy porzucać zaraz po skolonizowaniu ich i szukać większych. Jeśli już ktoś popełnił błąd i rozbudował się na planecie mniejszej, niech ją porzuci i znajdzie dobrą lokalizację dla nowej. Im wcześniej tym straty będą mniejsze. Wiem co mówię – mam kolonię której porzucenie będzie mnie kosztowało 30 000 pkt w statystykach. Moja kolonia ma 286 pól i …złą lokalizację.

2. Nie należy budować na planetach magazynów metalu, magazynów kryształu czy zbiorników deuteru o dużych pojemnościach.

Wyprodukowane surowce i tak należy w miarę szybko przetransportować lub użyć ich na miejscu do wybudowania floty, a jeśli ktoś na planecie trzyma duże ilości surowców, to tylko zachęca innych do farmienia go. Surowce przechowuje się na księżycach razem z flotą a nie na planetach. Planety służą tylko do produkcji surowców i floty.

3. Nie budujcie potężnych bunkrów

Zawsze znajdzie się gracz silniejszy, który Wam ten bunkier rozwali, albo sam albo zrobi ACSa. Są gracze, których motto brzmi „bunkrom mówimy nie” i rozwalają bunkry nie dla zysku tylko dla zasady . Jeśli już bardzo chcecie mieć obronę, postawcie 200 wyrzutni rakiet, 20-30 gaussów i 10-15 plazm. Żeby się przebić przez taką obronę bez większych strat, trzeba polecieć całkiem sporą flotką i spalić „nieco” deuteru. Sam ten fakt powinien odstraszyć potencjalnego agresora, bo jeśli na planecie nie ma za dużo surowców to po prostu mu się nie opłaca atakować. Zanim zbudujecie jakąkolwiek obronę przeanalizujcie na SpeedSimie jak się zachowa podczas ataku agresora. Pragnę przypomnieć, że moje rady odnośnie bunkrów dotyczą członków Akademii, którzy mają do 600k punktów. Później Wasza taktyka będzie się zmieniała (niektórzy z Was będą rozwalali obronę do zera, żeby przeciwnik nie mógł Wam zrobić widocznego PZ – a dlaczego, to już przy innej okazji).



Schemat wielkości planet w zależności od pozycji:

Masz 60% szans, że planeta będzie miała taki rozmiar:

      Planeta na pozycji 1 ma 48-80 pól. Średnio: 64 pola.
      Planeta na pozycji 2 ma 53-83 pól. Średnio: 68 pol.
      Planeta na pozycji 3 ma 54-82 pól. Średnio: 73 pola.
      Planeta na pozycji 4 ma 108-238 pól. Średnio: 173 pola.
      Planeta na pozycji 5 ma 95-239 pól. Średnio: 167 pol.
      Planeta na pozycji 6 ma 82-228 pól. Średnio: 155 pol.
      Planeta na pozycji 7 ma 116-173 pól. Średnio: 144 pola.
      Planeta na pozycji 8 ma 123-177 pól. Średnio: 150 pol.
      Planeta na pozycji 9 ma 129-188 pól. Średnio: 159 pol.
      Planeta na pozycji 10 ma 79-122 pól. Średnio: 101 pol.
      Planeta na pozycji 11 ma 81-116 pól. Średnio: 98 pol.
      Planeta na pozycji 12 ma 85-129 pól. Średnio: 105 pol.
      Planeta na pozycji 13 ma 60-160 pól. Średnio: 110 pol.
      Planeta na pozycji 14 ma 42-126 pól. Średnio: 84 pola.
      Planeta na pozycji 15 ma 54-149 pól. Średnio: 101 pol.



Masz 40% szans, że planeta będzie miała mniej lub więcej pól niż podano w powyższym schemacie.

Offline

 

#2 2008-07-09 12:56:41

Buczo

Administrator

Punktów :   
Sojusz główny / Akademia: Akademia

Re: Poradnik kolonizatora

Temat przeniesiony. Stworzyłem nowy dział specjalnie na tego typu wypowiedzi. Teraz nie mam czasu ale jeszcze dziś na pewno przeczytam.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pldoberman szczeniaki