Forum sojuszu Troja i jego akademii

Forum sojuszu Troja


#1 2008-08-01 22:51:17

Abaddon85

Administrator

Punktów :   

ACS i opoznienie i troche innego

Ataki

O tym jak atakować w dobie ACSa i zmieniających się jak w kalejdoskopie zasad dotyczących * aktywności.
Podstawy

Jeżeli atakujemy innego gracza, to możemy to zrobić nie częściej niż 6 razy dziennie w odniesieniu do jego jednej planety.
Jeżeli przeciwnik posiada 9 planet to wychodzi łącznie 54 ataki na 24h.
ACS

Opis już niebawem
Opóźnianie ataku

Od momentu wprowadzanie do gry ACS, mamy możliwość wpływania na naszą atakującą flotę już po tym jak wystartuje z Naszej planety.
Gdyby lecimy do kogoś z wizytą należy pamiętać, że istnieje wiele zagrożeń:
- nasza flota zostanie skontrowana ( ktoś obliczy dokładnie kiedy wracam i wyśle atak tak żeby być U Nas zaraz po naszym powrocie)
- ktoś podstawi się w obrone gracza, do którego lecimy
- gracz przeteleportuje resztę swojej floty, żeby się bronić.

Prostym sposobem na rozwiązanie części z tych problemów jest opóźnianie naszego ataku poprzez dodawania statków tworząc związek ataku. Najczęściej do tego celu wykorzystywana jest sonda szpiegowska, z jednego prostego powodu, jest ona najszybsza i można ją dołączyć w końcowej fazie lotu.

Istnieje kilka prawd życiowych, o których należy pamiętać.
Nie można opóźnić floty o czas większy niż 1/3 czasu jaki pozostał do ataku, a więc jeżeli do ataku pozostała 1min, to nie można opóźnić floty o więcej niż 20 sekund, należy dokładnie sprawdzać którą flotę chcemy opóźnić bo może się okazać, że je pomylimy.

Żeby dodać sondę w celu opóźnienia ataku należy:
1. Wysłać flotę z misją "Napadaj"
2. Przechodzimy do zakładki "Flota"
3. U góry ekranu widzimy jakie obecnie Nasze floty są w powietrzy, wybieramy flotę którą chcemy opóźnić i klikamy na przycisk "Związek"
4. W tym momencie możemy sobie zapisać sobie nazwę naszego związku jak również ją zmienić.
5. Do opóźnienia wybieramy sondę szpiegowską ( jedną sondę ), następnie klikamy dalej.
6. Na dole ekranu znajduje się nazwa naszego związku oraz czas jaki pozostał do ataku, klikamy na związek, wybieramy % prędkości z jaką ma lecieć nasza sonda, sprawdzamy jaki będzie to czas i porównujemy z tym jaki pozostał do ataku, mając na uwadze, to żeby czas lotu sondy nie był dłuższy o 1/3 czasu jaki pozostał do ataku.
7. Klikamy dalej, na następnej karcie odznaczamy pole "Atak związku" i ponownie dalej.

Wskazówka.
W ten sposób można opóźniać Naszą flotę do momentu, aż zostanie za mało czasu już na to lub do zapchania ilości wolnych slotów na flotę, gdyż każda dołączona flota do już lecącej zajmuje jeden slot. Dlatego warto, zaraz po tym jak opóźnimy naszą flotę, kliknąć na zakładkę "flota" i zawrócić dołączoną sondę, sprawi to że sonda zaraz wróci na Naszą planetę, dzięki czemu będziemy mieli wolny slot, zaoszczędzimy zapewne sondę jak również nie możemy wprowadzić obrońce w pewien stan zdezorientowania, gdyż może nie zauważyć tego że sonda została dołączona do i zaraz potem zawrócona, przez co mniej uważni gracze mogą nie zauważyć że do ataku pozostało trochę więcej czasu.

Ważne, jest to żeby opóźnić nasz atak a taki czasu, żeby móc zeskanować planetę obrońcy w czasie kiedy miało pierwotnie dojść do naszego ataku. Żeby wszystko zdążyć zrobić, zalecane jest opóźnienie floty o min. 1 minutę. Wówczas mamy spokojnie czas na to aby ewentualnie po odkryciu pułapki, zawrócić Naszą flotę.

Dodatkowe zastosowanie
Zdarza się, że lecąc do kogoś skanujemy na jakiś czas przed atakiem jego planetę a flotą którą chcieliśmy zniszczyć znika, przeważnie w tym momencie zawracamy, ale warto spróbować jeszcze złapać tą flotę, a może to się udać dzięki opóźnianiu, jest jednak jeden warunek, obrońca uciekając musi wybrać jako misję lotu "Zbieraj". Wówczas jedyne co musimy zrobić, to opóźnić Nasz atak, obserwować układ słoneczny obrońcy i czekać na zniknięcie pola zniszczeń, wówczas możemy obliczyć dokładnie kiedy wróci flota obrońcy i za pomocą opóźniania tak ustawić czas ataku aby obrońca nie miał już czasu na ucieczkę.

Uwaga!!!
Opóźnianie, nie zagwarantuje Nam tego, że nie stracimy swojej, floty, zawsze obrońca może to przewidzieć i podstawić tak flotę że nie uda Nam się nie wpaść w pułapkę.
Ważne jest to żeby zdać sobie sprawę, z tego że jeżeli lecimy do innego układu niż Nasz to sonda szpiegowska będzie leciała około 50 sekund, a więc w najlepszym wypadku ostatni raz możemy opóźnić około 35-40 sekund przed atakiem, co daje dużo czasu obrońcy na przeteleportowanie floty z innego księżyca. Jest to bardzo ważne gdy lecimy do mocniejszego od Nas gracza, który posiada lepszą flotę. Warto wtedy się upewnić czy na 100% nie ma go w tym czasie na koncie, czasami lepiej nie ryzykować utraty własnej floty po to ażby zrobić %.
Łapanie z PZ

Chyba jedna z najbardziej popularnych po "śpiochu" metod złapania floty przeciwnika, kiedyś owianą aurą tajemnicy i świadcząca o ponadprzeciętnych umiejętnościach w grze, dziś standardowy sposób, a może nawet już trochę przechodzony.

Wszystko polega na tym żeby znać dokładny moment zebrania PZ (pola zniszczeń) przez flot, którą chcemy złapać.
Nasz przeciwnik posiada moona, a flotę wysyła na któreś PZ w swoim układzie.
Zaczniemy od PZ przy planecie z której startuje. Musimy przede wszystkim wiedzieć jaki jest najwolniejszy statek wśród posiadanych przez przeciwnika, następnie za pomocą skanów, poznać dokładnie jakie posiada napędy. A później jedyne czego potrzebujemy to przybliżony czas wysłania FSa oraz dużo cierpliwości…

Offline

 

#2 2008-08-02 10:12:33

slerda

Moderator

Punktów :   
Sojusz główny / Akademia: Sojusz główny

Re: ACS i opoznienie i troche innego

bardzo fajny poradnik, ale dla rozpoczynających swoją zabawe z ogame

Offline

 

#3 2008-08-02 12:17:01

Abaddon85

Administrator

Punktów :   

Re: ACS i opoznienie i troche innego

takich chyba tutaj nie brakuje...

Offline

 

#4 2008-08-02 15:06:05

slerda

Moderator

Punktów :   
Sojusz główny / Akademia: Sojusz główny

Re: ACS i opoznienie i troche innego

co racja to racja

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pldoberman szczeniaki